maandag 2 maart 2015

Jeugdbestuurder bezoekt Jongerenraad provincie Overijssel


Afgelopen week bezocht onze jeugdbestuurder Marouan Moussi de Jongerenraad provincie  Overijssel.  Zijn verslag lees je hieronder:
Provinciehuis
Nadat ik ben uitgenodigd door de Jongerenraad provincie Overijssel om eens nader kennis te maken en te vertellen waar de jongerenraad van Overijssel en het jeugdbestuur van het waterschap zoal mee bezig zijn, ging ik op weg naar de vergadering in Zwolle. De vergadering vond plaats in het provinciehuis wat overigens een heel mooi pand is waar de provincie Gelderland nog veel van kan leren.
Bomvolle agenda
De vergadering begon om 17:00 uur en eindigde om 20:00 uur. Qua vergadertijden ben ik wel wat gewend dus met een pauze van drie kwartier viel het wel mee. We hadden een bomvolle agenda te verwerken tijdens de vergadering met allerlei interessante onderwerpen zoals provincieambtenaren die belast zijn met waterzaken. Zij vertelden op een interessante manier hoe het waterbeheer in 2040 eruit gaat zien en dat er nog veel moet gebeuren tegen die tijd.
Visie
En zo hebben we het ook gehad over mijn functie als jeugdbestuurder bij ons waterschap. Ook werd gevraagd om een visie omtrent waterbeheer. Mocht je nieuwsgierig zijn naar mijn visie omtrent waterbeheer neem dan gerust contact met mij op
J.
Energieke jongeren
Wat mij erg aansprak aan de vergadering is dat er een aantal hele actieve/motiverende/energieke jongeren bij zaten wat het extra levendig maakte. Deze ontmoeting was zeker de moeite waard, ik als jeugdbestuurder houd mij voornamelijk bezig om jongeren te enthousiasmeren voor waterbeheer en een grote groep jongeren bereik je heel snel door bijv. een jeugdraad te benaderen. Ik denk zeker dat ook mijn collegajeugdbestuurders dit soort afspraken moeten maken. Kortom een interessante en een mooie dag was het weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten